dilluns, 18 d’agost del 2014

Pràctiques d'estiu a l’ETH-Bibliothek de Zuric


Doncs aquí va una altra experiència a la ETH-Bibliothek!!

Jo sóc l’Anna Noguera, graduada aquest passat juny després de gaudir el meu últim any de carrera d’Erasmus a Holanda. Després d’aquella experiència tan enriquidora, em vaig sentir obligada (tot i que de ganes no me’n faltaven) a continuar la meva vida, tant personal com professional, a l’estranger. Així doncs, Zuric era la següent destinació, i aquí estic, gaudint d’aquesta gran oportunitat durant dos mesos.   

Carrers amb encant a Zuric
La Universitat Tècnica Federal de Suïssa és una universitat de gran prestigi i pionera amb molts projectes. Tenir l'oportunitat de passar per aquí durant un parell de mesos i aprendre tot el que t'ensenyen també es tracta d’un gran prestigi. Així doncs, animo a tothom a presentar-se en aquestes pràctiques perquè realment són molt beneficioses, deixant de banda que econòmicament també estàs molt ben compensat.

Vistes des del despatx on treballo
Respecte les tasques que he estat portant a terme durant aquestes setmanes, el primer mes vaig estar al Departament d’Innovació i Desenvolupament Web. On vaig disfrutar molt pel fet que vaig tenir l'oportunitat de poder posar en pràctica tota aquella teoria que m’havien ensenyat durant el programa que vaig realitzar d’Erasmus a Groningen anomenat “Information & Innovation”. Vaig haver de fer un estudi sobre diferents eines de monitorització de mitjans socials (SMM – Social Media Monitoring) amb la finalitat de trobar la millor per tal que la ETH-Bibliothek en fes una futura compra per poder minimitzar temps i obtenir una gran quantitat d’informació provinent dels seus usuaris. Un cop elaborat, vaig haver de presentar el meu projecte davant de tot l’equip del Departament d’Innovació i Desenvolupament Web. 

Durant el primer mes vaig disfrutar com una nena amb sabates noves, aquella feina m’apassionava. De fet podria ser perfectament la feina de la meva vida, m’hi trobava molt a gust i les hores passaven molt ràpid! També cal dir, que ja tenia uns coneixements previs gràcies a l’assignatura del Pràcticum que vaig portar a terme al Social Media Lab de la Hanzehogeschool University of Applied Sciences de Groningen, Holanda. 

El segon i últim mes a la ETH-Bibliothek he estat al Departament de Serveis al Client. En aquest cas, la feina ha estat una mica més avorrida, però no per això menys interessant. He hagut d’estudiar i comparar dos CRM (Customer Relationship Management), es tracta d’un software destinat a gestionar la informació dels clients d’empreses o altres tipus d’organitzacions. Durant aquest mes he estat una mica “abandonada”, ja que diversos empleats d’aquest departament es trobaven de vacances, però evidentment si necessitava ajuda sempre tenia diferents responsables a la meva disposició. Finalment, també presento davant d’aquest departament els resultats obtinguts, amb la finalitat de divulgar sobre quin és el millor CRM per a la ETH-Bibliothek, i així, implementar-lo en un futur.  

Tenint en compte el contingut de les entrades que s’han fet sobre Zuric en aquest blog per altres companys, m’abstindré bastant de parlar sobre aspectes pràctics, ja que tot segueix igual. Jo he tingut la sort que m’han assignat una residència que es troba situada a 1 minut de la ETH, així que no m’ha estat necessari comprar cap targeta pel que fa al transport. D’altra banda, per poder viatjar per Suïssa he aprofitat una visita familiar que vaig tenir durant uns dies on vàrem llogar un cotxe i m’ha permès veure gran part de Suïssa a un preu molt econòmic, ja que el transport públic és caríssim i et surt molt més a compte el lloguer d’un cotxe si sou més d’una persona a compartir despeses. 

Com ja sabeu i ja s’ha anat comentat a diferents entrades que s’han fet respecte Suïssa, aquest país és molt car. Cal dir també, que el fet de disposar d’un bon sou i a més l’allotjament (amb esmorzar i sopar inclòs), fa que no et sigui difícil econòmicament la vida durant aquestes setmanes a Zuric.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada