dimecres, 1 de setembre del 2010

Roma città eterna

Hola!

Soc la Mayte i he fet les pràctiques d’estiu a l’Instituto Cervantes de Roma. No havia estat mai a Roma i l’experiència ha estat del tot positiva. Roma és una ciutat impressionant, allà on miris trobes història de fa anys i panys, restes arqueològiques, obres d’arts de fa mil·lennis i tot barrejat amb religió, tradició, bon menjar i el culte al cos i caràcter obert dels italians.

Quant a l’allotjament, és interessant que estigui el més a prop possible del centre. S’ha de tenir en compte que les distancies a Roma són molt llargues i també que la seva xarxa d’autobusos, tot i que molt vellets i sense aire condicionat, és prou potent. La seva xarxa de metro es redueix a dues línies que només cobreixen el centre històric. Jo vaig tenir molta sort. Inicialment vaig cercar a webs com: Affittasi.com, Easy Stanza i Italyrents.com i també vaig provar sort amb el pis on havia estat la noia de l’any anterior. Tenia una habitació lliure, per tant vaig poder compartir pis amb dues noies. El pis estava situat al barri Africà, a vint minuts en bus del Cervantes.

La biblioteca María Zambrano, on vaig desenvolupar les pràctiques, va començar la seva activitat l’any 1949. Com totes les biblioteques dels instituts Cervantes, té com a missió donar resposta a les necessitats de formació, informació i oci dels propis alumnes del centre i també de tots els usuaris interessats en la llengua i cultura espanyola i hispanoamericana. Te una col·lecció d'uns 30.000 exemplars i està en constant augment. És l’única biblioteca depositària de les publicacions de l'Associazione Ispanisti Italiani (AISPI) i una altra particularitat és el seu fons sobre María Zanbrano, escriptora i filòsofa molt vinculada a la ciutat de Roma.

Una grata sorpresa va ser descobrir que també disposa d'un petit fons d’antiquària que va ser la meva primera tasca en arribar a la biblioteca. A causa del poc personal de què disposa la biblioteca les necessitats d’ajut són constants.

Actualment hi treballen a estructura dues persones: la directora Milagros, i la bibliotecària Gemma. Com a personal auxiliar de suport reben l’ajut de Marina, amb contractació temporal. El meu treball al centre ha consistit en catalogació de nou fons i revisió i correcció de fons ja catalogat. He après molt treballant al costat de Milagros, és una persona molt rigorosa i amb molta experiència.

Després de la meva estada, puc dir que les pràctiques d’estiu són una experiència mol i molt recomanable... fins la propera!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada