diumenge, 15 d’agost del 2010

Pràctiques a la biblioteca de la Universitat de Northampton

Hola, sóc la Mercè Piñol i escric des de la Biblioteca de la Universitat de Northampton (Northampton, UK). Avui ja fa dues setmanes que estic aquí.

El meu primer dia va ser bastant mogudet, de Barcelona fins a Heathrow i de Heathrow fins Northampton, la tira d’hores perquè al no anar els trens vaig tingué d’agafar un bus. No sé com ho vaig fer, però vaig arribar a l’estació d’autobusos de la ciutat de Northampton, Greyfriars Station i d’aquí un altre bus fins al campus universitari, que és on estic vivint i treballant.

Northampton és basant “tostón”, tots són cases amb el seu jardinet, barris residencials. És bonic, per estar tranquil i en la família, però a mi això no em va.

La Universitat de Northampton està dividida en dues zones, la d'Avenue Campus, i la de Campus Park, la més gran i en la qual estic. És un campus bastant gran, ara a l’estiu solament queden els estudiants xinesos i indis, que vénen a Anglaterra a estudiar i no tornen al seu país per a res fins que ho han acabat tot. També hi ha un grup d'espanyols d'entre 16-18 anys que estan fent un curs de 3 setmanes d’anglès, són molt sorollosos i ho esparveren tot.

De la meva Biblioteca no em puc queixar, a part de ser molt bonica, el personal m’ajuda molt, cal remarcar que són 150 persones treballant, em fan fer una tasca diferent cada dia, em tenen ocupada i em fan sentir útil. La biblioteca universitària és diferent de les que tenim al nostre país, no són solament llocs per estudiar on el bibliotecari està al taulell i fa les tasques bàsiques del bibliotecari, l’edifici no està comprès solament per l’edifici de la biblioteca com el coneixem, sinó també per moltes sales per al personal en forma d’oficines, on estic jo, on fan diverses tasques i projectes i on els estudiants hi participen molt, ja que compten molt amb els bibliotecaris per a que els donen suport en els seus estudis.

Pel que fa a les tasques, ara per ara m’han ensenyat a utilitzar la base de dades de les universitats d'UK (TalisList) i a partir d’aquí faig links URL a articles digitals, fico notes a les referències d’alguns articles, faig etiquetes descriptives per als DVD i elimino de la base de dades els vídeos que no han estat prestats des del 2006 i els altres els fico per a digitalitzar. A més també estic revisant un tutorial per als estudiants anomenat MLA, he de fer propostes de millora d’aquest, i estic redactant un nou projecte per a la biblioteca, el Second Life: la biblioteca vol entrar al món virtual, com moltes altres, i jo he de fer propostes sobre com pot ser aquesta biblioteca virtual. Esta setmana que ve començaré dues noves tasques, ja que algunes ja les acabo.

Si em va sorprendre la modernitat d’aquesta biblioteca en comparació amb les nostres, enrere queda amb les biblioteques universitàries de Leicester. Em van portar a visitar dues altres biblioteques universitàries la de la Universitat De Montfort i la de la Universitat de Leicester (les dues són universitats de la ciutat de Leicester), tot és molt modern: els estudiants solament poden entrar a la biblioteca si fiquen la seva targeta a unes portes com les del metro, els préstecs i el retorn de llibres són d'autoservei... impressionant. Des d’aquí faig una petició per a que s’obrin les pràctiques d’estiu a la biblioteca de la Universitat de Leicester.

M’està agradant molt i sobretot estic veient les biblioteques universitàries des d’un punt de vista totalment diferent del que estava acostumada (nosaltres com a que estem antiquats). Em fa pena que això s’acabi, però espero que no sigui un punt final perquè ja tinc ganes de tornar. La veritat és que mai m’havia plantejat treballar en una biblioteca universitària, però si ha de ser una com les que estic veient aquí a Anglaterra firmo ràpid.

Recomano les pràctiques d’estiu a tothom, i sobretot recomano anar sol, tot i que assusta, t’espaviles com mai i aprens tant al terreny professional com al personal.

PD: Ara fa una hora que he arribat de Londres que he passat el cap de setmana allí, mai hi havia estat i m’ha agradat molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada