dimecres, 23 de setembre del 2009

Últimes valoracions de l'Erasmus a Grècia

Bàsicament, ha estat la millor experiència que he tingut mai a nivell personal. He conegut gent excel·lent, he fet amics autòctons i d'altres països, he millorat l'anglès i el grec modern i m'ho he passat molt bé. A més, he estat vivint amb les millors companyes de pis del món, una francesa i una alemanya, i ja hem viatjat juntes a Berlín i Istanbul. La propera parada és Lió!

Acadèmicament m'ha anat bé. He acabat la carrera, i amb molt bones notes: he tret dos 10 i un 8! Però les classes de biblioteconomia són en grec, cosa que fa més difícil les assignatures. Feia una assignatura de lliure elecció adreçada a Erasmus que era en anglès. Aquesta assignatura era gratuïta i ens feien excursions per la Macedònia grega, a més d'ensenyar-nos danses tradicionals, vestits, història de Grècia... amb les pràctiques estic més descontenta. Em van posar la màxima nota, però hi vaig haver d'assistir durant 5 mesos 6 hores diàries, mentre que el Pràcticum aquí és de 3 mesos, 4 hores... A més, als grecs els paguen les pràctiques, però a mi no me les van pagar. És a dir, en aquest cas l'estudiant surt perjudicat, perquè treballa més i gratuïtament. Almenys, com que jo parlava la llengua, vaig estar fent feina de bibliotecària, catalogant publicacions periòdiques i no vaig tenir la sensació d'estar perdent el temps.

Jo vull animar que marxi la gent del país, que si vas a països de l'Est no surt tan car, i és una experiència meravellosa.

Us passo un enllaç a un bloc que feia al principi d'estar al país, quan tot em cridava l'atenció. A més, si hi ha alguna persona interessada a marxar a Grècia, que no tinguin cap problema en posar-se en contacte amb mi (l'Amadeu Pons té el meu correu).

[Missatge anterior sobre aquesta experiència: http://mobilsbid.blogspot.com/2009/04/experiencia-erasmus-thessaloniki.html]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada