dijous, 17 de setembre del 2009

Pràctiques d'estiu al CERN

Hola, em dic Daria i durant els dos mesos d’estiu he estat fent les pràctiques a la biblioteca del CERN a Ginebra. El CERN és una de les organitzacions més importants a nivell mundial de recerca en física de partícules on hi treballen físics d’arreu del món. Actualment estan enllestint els últims preparatius per poder iniciar, si és possible al novembre, l’accelerador de partícules més gran que s’hagi creat mai per recrear les condicions immediatament posteriors al Big Bang. Vaig assistir a una de les visites guiades que fan per al públic en general on un jove físic ens va fer una visita força detallada sobre el Large Hadron Collider. Fa uns mesos era possible baixar els 100 meres sota terra on està situat aquest accelerador, però ara, per motius de seguretat i perquè falten pocs mesos per iniciar la màquina ja no deixen baixar-hi a ningú i únicament ho vam poder veure des de dalt.

A la biblioteca del CERN hi treballen 21 persones, també de diverses nacionalitats, i també hi ha 6 estudiants que estan cursant “formació professional” a Suïssa, i que treballen unes hores a la setmana a la biblioteca, fins i tot durant l’estiu. Durant les dues primeres setmanes de juliol, la meva responsable, una persona molt amable en tot moment, em va demanar que elaborés un estudi sobre diverses eines digitals per saber quin seria el millor mètode per preservar la informació digital dels editors en els quals la biblioteca està subscrita. La meva segona tasca que vaig realitzar, consistia a processar amb UNIX tot un seguit d’articles que tractaven sobre el CERN i estaven en diverses llengües (fins i tot, en vaig trobar un parell que eren en català). L'última setmana també vaig haver de redactar un manual amb els passos a seguir per processar articles, ja que el procediment per processar constava de diferents passos.

A Ginebra vaig estar allotjada en una residència d’estudiants, a 20 minuts del centre. Per trobar allotjament a Ginebra és una mica complicat i s’ha de fer amb antelació per poder trobar una plaça. Per anar al centre de pràctiques cada dia m’havia de desplaçar fins a les afores de Ginebra perquè el CERN està situat gairebé a la frontera amb França. He de dir que Ginebra m’ha resultat una ciutat molt agradable, tranquil·la i segura per viure-hi, i no és gens estressant. El fet de ser una de les ciutats més internacionals del món fa que molta gent tingui coneixements d’anglès i alhora, és una ciutat on hi conviuen persones de diferents nacionalitats i cultures. La majoria de gent que he conegut acostumen a especificar quins són els seus orígens ja que encara que visquin a Suïssa són descendents d’altres països. Un altre punt a destacar dels suïssos és la seva coneguda puntualitat en els seus transports públics i que funcionin amb pràcticament cap incidència; a part, hi ha molt bona combinació per poder-te moure amb comoditat per la ciutat. El fet d’estar en un altre país m’ha permès fer turisme per altres racons de Suïssa, tot i que els trens són una mica cars... Suposo que s’ha de compensar d’alguna manera el seu bon funcionament!

Que si per a mi ha estat una bona experiència? Sens dubte puc dir que ha estat una experiència irrepetible!!

Daria

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada