divendres, 7 d’agost del 2009

Pràctiques a l'Instituto Cervantes de Nápoles

Hola a tothom!

Bé, en primer lloc em presentaré, em dic Letícia Seoane, i he acabat la diplomatura de Biblioteconomia aquest darrer juny. Vaig decidir que no podria perdre l’oportunitat de marxar una estada de pràctiques d’estiu i em vaig embarcar cap a Nàpols. Realment recomano moltíssim aquesta ciutat, ja hi he estat anteriorment de visita perquè hi tinc família, però ara volia viure la ciutat de veritat, viure la seva realitat, per això vaig decidir aquest destí.

Com a ciutat té de tot, però al ser el sud d’Itàlia manté un caliu especial i encara unes arrels de poble. I què hem de dir de la seva història, (partint del fet que va ser una ciutat fundada pels grecs, la seva història dins de l'Imperi Romà, i no oblidant que va ser part del regne de la Corona d’Aragó, fins l’actualitat, que encara ha mantingut una relació estreta amb Espanya), el seu art o restes històriques (només cal dir: Pompeia o Herculà), el seu marc geogràfic (el Vesubi o la costa Amfitana), etc.

Pel que fa a l’experiència a l'Insituto Cervantes de Nápoles, ha sigut magnífica, la meva responsable, Consuelo Álvarez, ha sigut una magnifica persona a tots els nivells. Cal dir que és de les bibliotecàries amb més antiguitat a les biblioteques de l'Instituto Cervantes i per tant té una experiència i uns coneixements de tot el sistema bibliotecari sorprenent.

Les meves tasques dins de la biblioteca s’han centrat en la catalogació analítica de publicacions en sèrie i reorganització i ordenació del fons local i fons especialitzat en didàctica de la llengua espanyola.

Cal dir que aquesta oportunitat m'ha servit també per conèixer prou a fons el programa Absysnet. Per altra banda, he pogut conèixer l'organització i relacions de les diferents biblioteques de l'IC de Itàlia, degut al congrés de l'IFLA que es durà a terme a Milà aquest mes d’agost, on les tres biblioteques (Milà, Roma i Nàpols) presentaven un cartell al congrés.

Com he dit abans, ja coneixia la ciutat, per tant no he tingut problemes d'adaptacions, però realment és una ciutat petita i fàcil a l'hora d’adaptar-s'hi. Com que m'he quedat a casa de la meva família no puc explicar res sobre problemes d’allotjament, però només comentar que al tenir 3 universitats, la ciutat té un munt de pisos de lloguer o residències per a estudiants. Pel que fa a preus no us puc indicar quantitats, però no resulta en general una ciutat cara, és més, crec que és més barata que Barcelona ;)

Bé, crec que no em deixo res per explicar, només repetir un últim cop que és una gran ciutat i que la recomano a tothom! I deixeu de banda la idea que és una ciutat insegura o problemàtica, perquè realment no ho és!

Salutacions,

Letícia Seoane

3 comentaris: