diumenge, 16 d’agost del 2009

Croeso i Aberystwyth

Ja fa un parell de setmanes que soc a Aberystwyth, una petita ciutat a la badia de Cardigan, a Gal·les. Estic fent unes pràctiques d’estiu a la Hugh Owen Library, la biblioteca de la universitat. Els tres primers dies, els sis estudiants en pràctiques vam fer un tour pels diferents departaments i seus de la biblioteca de la Universitat d’Aberystwyth. Un cop fet el tour, coneguts els caps de cada departament i amb una idea general sobre el seu funcionament, vaig començar a treballar.

Com que cada dia de la setmana estic en un departament diferent, les tasques són ben diverses: col·locar llibres a les prestatgeries, col·laboració en un projecte de màrqueting i cerca de fons econòmics amb el departament de serveis a l’usuari, revisió de revistes en paper i electròniques amb l’equip de recursos electrònics, revisió d’indexacions d’articles de revista i col·laboració en la redacció de guies temàtiques a la biblioteca Thomas Parry, feines diverses amb l’equip de gestió de la col·lecció... El fet de poder fer tasques diferents m’ajuda molt a conèixer el funcionament d’una biblioteca universitària que ofereix tants serveis als seus usuaris. A més, tot es fa molt fàcil perquè la gent de la biblioteca és molt amable i agraïda amb els estudiants en pràctiques.

Respecte a l’allotjament, visc en una de les moltes residències de la universitat, al campus. Em va costar una mica que em concedissin una plaça i a un preu raonable, però amb l’ajuda de la meva supervisora de la biblioteca es va solucionar molt ràpid. En general, totes les residències estan molt bé. Tinc una habitació per a mi amb connexió a Internet i he de compartir dos banys i una cuina amb set persones més (teòricament, perquè jo he coincidit amb menys gent al pis).

Pel que fa a la ciutat, he de reconèixer que és força petita però hi ha molta vida i alternatives d’oci, començant per la gran quantitat de pubs, les espectaculars postes de sol, les rutes i camins pels amants del senderisme, un centre d’esports molt barat, un centre d’art i cultura amb cinema i teatre al mateix campus, la Biblioteca Nacional de Gal·les
... Si hagués de dir alguna cosa que em molesta una mica és l’estrident crit de les gavines a tota hora, i les constants pujades i baixades, tot i que t’hi acabes acostumant. Aquest pendent del 25 % només l'he de fer un dia a la setmana, afortunadament.

Bé, sigui per l’amabilitat de la gent de la biblioteca, per un entorn verd mancat de contaminació, per un gran ambient universitari o perquè pots veure una posta de sol contemplant la Senyera (sí, sí, al passeig marítim, entre d’altres banderes)... sigui per tot això junt o per cada cosa per separat, sempre et sents benvingut a Aberystwyth. Croeso i Aberystwyth.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada