dissabte, 2 d’agost del 2008

Pràctiques a la BPI de París, juliol 2008

Bonjour tout le monde!

Je suis revenue à Barcelone avant-hier soir, doncs res que he estat tot el mes de juliol a París, les pràctiques eren a la BPI, bé jo no he estat treballant a la biblioteca en si, sinó en unes oficines que tenen en un edifici del costat, això és perquè jo vaig proposar de fer les meves pràctiques al servei del Cinéma du réel, un festival de cine anual que organitza la Bpi, de pel·lis documentals.

La cosa al principi em va semblar una mica heavy, em van ensenyar la petita (bé, no tan petita) biblioteca que tenen al despatx, formada per catàlegs d'institucions, catàlegs de festivals, llibres de cinema, revistes diverses, fullets, programes de llocs diversos... i em diuen doncs això: "organiza-ho tu, com tu vegis, pensa un sistema de classificació, posa una signatura a cada document, entra en el full d'Excel la descripció dels documents, tu ets la bibliotecària". No vaig tenir gaire assessorament, els que fan ús d'aquells documents, la direcció artística del festival, no hi eren, només hi havia dues persones que s'encarreguen d'altres tasques més aviat de gestió. Vaig consultar per Internet biblioteques de cine, vaig anar a la Cinémathèque française i vaig copiar tot el sistema de classificació que tenen, vaig preguntar al servei de l'audiovisual i una bibliotecària molt simpàtica em va donar el consell que en una biblioteca petita més que separar i crear moltes classes, el que interessa és agrupar els documents.

No he pogut enllestir tota la feina, però he creat un sistema de classificació, i he fet el procés potser de la meitat dels documents de la biblioteca, tot amb la seva "cote", sembla que els ha semblat bé el sistema d'organització, l'últim dia quan explico com ha quedat la cosa, el comentari és, uf, haurem d'agafar un altre stagiaire per al setembre!

No ha estat malament tot plegat; he estat al meu aire, i un cop encarrilat tot, la cosa és anar fent. També he fet estades, "plages", a la Bpi un parell de dies a la setmana d'una hora i mitja per conèixer una mica la biblio, una visita guiada a la BNF i una altra a una biblioteca pública al barri de Montparnasse.

París és super xulo, el museu del centre Pompidou, el barri du Marais, els jardins, le Jardin des plantes, la rue du Mouffetard, Montmartre, el bar de la pel·li Amélie a la rue Lepic, el Marché aux puces, els picnics al Sena, el jardí de Monceau, el barri la Muette, el barri de Belleville (em va encantar!), l'expo al Jeu de Paume de Richard Avedon, els cementiris, la tomba de Gainsbourg al cementiri de Montparnasse, el cine en plein air a la Villette (on vaig veure Frédéric Beigbeder!), les galeries Vivienne, i el passatge de la rue de St. André des Arts a Saint Germain des Pres...

Vaig conèixer una troupe d'italians en un apéro a casa de la que era la meva jefa, molt divertits, després he tingut algunes visites i la veritat és que m'ha fet pena marxar de París!! Doncs res, que li foteu canya al francès (la veritat és que el francès una mica limitat crea situacions bastant divertides) i l'any vinent sol·liciteu les pràctiques!! Està molt xulo això de viure en un altre lloc un temps, és una manera diferent de viatjar i conèixer una ciutat, com un autòcton més!! De veritat que això enganxa.

Clar que l'experiència de l'estiu passat d'estar dos mesos al Cervantes de Nova York va posar el llistó molt alt, oi Rosa? per la ciutat tan estupenda, per l'acollida de la gent de la feina, i els novaiorquesos que són una passada de simpàtics, i la gent que vam conèixer, sento no haver escrit l'any passat!!

A reveure, tothom i a reveure, París!!

Isabel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada